Werkwijze

We starten onze hulpverlening altijd met een vrijblijvende kennismaking. In deze kennismaking bespreken we wat je hulpvraag is en wat onze manier van werken is. Als er nog geen verwijzing of vergoeding is bespreken we tijdens deze kennismaking ook welke stappen je hierin kan ondernemen. Als we samen besluiten om een traject te starten volgt er een aanmelding. Als we besluiten dat wij niet de juiste praktijk zijn denken we altijd met je mee waar je wel de hulp kan krijgen die nodig is. 

Na aanmelding volgt er intakegesprek met een regiebehandelaar (behandeling) of regiebegeleider (begeleiding). Hierin bespreken we uitgebreider de aanmeldreden, je klachten en hulpvraag.  De regiebehandelaar/ regiebegeleider vertelt je meer over de mogelijkheden en de geschatte duur van de behandeling en/of begeleiding. Na het intakegesprek wordt er een Plan opgesteld, waarin je terugleest hoe lang de behandeling of begeleiding duurt en hoe er gewerkt gaat worden. Vanzelfsprekend is er de gelegenheid om dit later nog eens met elkaar door te spreken. Als jij akkoord bent met het plan kunnen we samen aan de slag!

Tijdens je gehele traject blijft de regiebehandelaar / regiebegeleider betrokken bij je. Het kan zijn dat er andere uitvoerende behandelaren of begeleiders betrokken worden. Echter blijft de regiebehandelaar of regiebegeleider altijd je eerste aanspreekpunt. 

Als je traject eenmaal gestart is evalueren we elke drie maanden of we nog samen goed op koers zijn. Als het nodig is passen we het zorgplan aan. Tijdens deze evaluatiemomenten vragen we je ook altijd om een tevredenheidsvragenlijst in te vullen zodat we weten wat goed gaat en wat we nog kunnen verbeteren. 

Voor een aanmelding kun je telefonisch contact met ons opnemen of  het aanmeldformulier invullen op de site. De gesprekken kunnen ook bij je thuis, op school of dagbesteding plaatsvinden.